Ignorant förälder?

Igår när jag kom till fritids för att hämta Ella sa en fröken till mig att jag måste skicka med Ella en jacka/varm tröja. Jag tittade förbluffad på henne och svarade ”Men det är 25 grader ute nu” (det var tom 26 grader, det hade varit runt 30 mitt på dagen, jag hade jeans och t-shirt och svettades medan Ella hade shorts och tights).

Det bevekade henne inte ett dugg utan hon hävdade att det började komma kalla vindar. Så jag frågade henne om Ella möjligtvis hade klagat. ”Nä, men det spelar ingen roll, jag har sagt det” var hennes svar. Ja, det är ju trots allt höst och då spelar det ingen roll att det är svensk högsommartemperaturer ute.

Och det kommer från samma mun som för ett par veckor sedan berättade för min ”i hemlighet” att Ella klagade på att hon inte mådde bra för att hon ville gå hem tidigare och inte vara kvar bland de sista. Ella klagade så trovärdigt att hon hade 39 graders feber när vi kom hem. Hade människan lagt en hand på Ellas panna hade hon fattat att Ella inte hittade på för hon var verkligen kokhet. Behöver jag nämna att hon inte är på listan över mina favoritmänniskor?

4 reaktioner till “Ignorant förälder?

    1. Väldigt få människor borde få jobba med mina barn!! Ärligt talat är hon den första som jag verkligen irriterat mig på bland barnens fröknar så det får väl ändå räknas som tur.

  1. Det där låter lite som i Italien. Man får INTE sitta i drag ens på sommaren (ens som man håller på att svettas ihjäl) för då kan man bli sjuk.
    Suck.
    Här har det blivit typ 15 grader på morgnarna och det är täckjacka, mössa och scarf som gäller.

    1. Är det vinter så är det, då spelar det inte så stor roll att det är 30 grader! Vi har inte haft under 20 grader på morgonen hittills men när det kryper ned mot 12 grader blir det ju så fruktansvärt kallt här, rått och fuktigt. Kan tänka mig att det är lite samma sak i Italien.

Lämna en kommentar