2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Ojojoj, den här var riktigt svår. Tatuering är en sån där sak som jag aldrig, aldrig drömt om. Aldrig en fjäril i nacken, eller en delfin på röven. Skulle jag vara tvingad (under pistolhot) hade jag möjligtvis gjort en liten stjärna vid fotknöl. Men, nu var det låttext i svanken som gällde…

Det finns ju många one-liners som är fina, men risken är ju att det blir lite pretto och pretto är något jag är riktigt rädd för att verka vara. Platsen är ju lite tricky, mestadels lär det väl vara min man som skulle se den och han skulle ju förakta mig om jag valde något banalt.

Funderade lite på ”Better Together” som en liten tribute till nämnde man – eftersom den var lite vår låt i början när vi träffades och för att vi ju är det, Better together. Iaf han är det. Jag är ju rätt fantastisk i mig själv…

Hade ett gäng andra texter på lut också men till slut stod det mellan två favoriter – en på hebreiska och en på engelska. Hebreiskan skulle vara kul att ha, fast jag funderar på om det skulle lite tacky ut. Hur som, texten på hebreiska skulle vara från den nyss bortgångne legenden Arik Einstein som var en fantastisk sångare och allmänt avgudad av i stort sett varenda israel. Ani ve’ata neshane et ha’olam som helt enkelt betyder ”Jag och du ska förändra världen” och det kan ju vara ett schysst budskap att glänta fram under tröjan. Så här ser det ut på hebreiska:

אני ואתה נשנה את העולם

Men, mitt fiktiva val föll till slut på mina favoriter Kings of Convenience’s ”Live Long”. Lagom långt, slagkraftigt och definitivt ett bra tips. Vem vet, jag kanske slår till på den en dag, med eller utan pistol…

Kommentera

