Första klass

Har precis kommit tillbaka från Ellas framtida skola efter att ha registrerat henne för första klass. Första klass!! Hon är ju yttepyttliten, föddes alldeles nyss. Men tydligen är det så att hon fyller 6 år i sommar och då är det skola som gäller.

Saker som jag tycker om med hennes blivande skola hittills:

Vakten som släppte in mig var jättetrevlig (ja, ni tror väl inte att vem som helst bara kan stövla in i en israelisk lågstadieskola? Nä, man måste legitimera sig för att komma in genom de låsta grindarna). Även sekreteraren som jag skrev in Ella hos var mycket trevlig.

Skolan ligger 300 meter hemifrån, och det är bara en väg som behöver korsas (och där står det antingen skolpoliser eller lärare, iaf på morgonen)

Skoluniform – ja, inte riktig uniform utan standardiserade tröjor med skolans emblem tryckt på bröstet. Finns i några olika modeller, massor av färger och kostar inte mycket.

6 thoughts on “Första klass

    1. Jag tyckte alltid att det var löjligt när jag hörde om människor (mammor) som tyckte att det var så sorgligt att sortera ut bebiskläder och andra sentimentala saker. Nu är jag där själv.

  1. Kommer man till skolan genom att fortsätta förbi erat hus, gå över en gata och sedan svänga höger upp på den gatan och gå upp för en backe och skolan är då på vänster sida?

  2. Ja, våra kompisars barn går där! De säger att det är en jättebra skola!!! De ser skolan från deras lägenhet, de bor i de lite nyare höghusen där det bara bor universitetsfolk.

Kommentera

