Omorganisering

Som varje amerikanskt företag med självaktning så har även mitt företag lagt in en omorganisation så här vid årsskiftet. Den här gången var det för att våra avdelningar var för stora och våra chefer helt enkelt inte räckte till för sin personal. Helt rätt, min chef var liksom löjligt upptagen i möten så det var omöjligt att gå till hans plats och växla några ord med honom.

Som vanligt var det mycket skvallrande innan men väldigt få visste vad osm egentligen skulle hända. Det hela inleddes dessutom med att några personer sparkades. Aldrig en trevlig inledning. På min avdelning fick alla som skulle flytta till en ny avdelning prata med chefen dagen innan. Vi som skulle vara kvar fick reda på det efter att hela företaget fått presentationen av den nya organisationen serverad. Vi skulle ju vara kvar hos samma chef. Men att en del av oss, t ex jag, kommer att få helt andra arbetsuppgifter än innan var tydligen inget man behövde prata om innan.

Idag har jag iaf ett möte med chefen så vi får se vad han har att säga. För tillfället har jag egentligen ingen koll på vad jag ska syssla med men förhoppningsvis blir det lite klarare efter dagens möte. Och även om det inte blir det så har jag en middag inbokad med två kompisar ohc fd kollegor ikväll så då kan jag ösa skit ur mig!

3 thoughts on “Omorganisering

  1. Inte bara ett amerikanskt fenomen utan ett ”ny chef-fenomen”. Vi hade en omorganisation förförra årsskiftet som vi fortfarande lider av…Urusel stämning och alldeles för många avdelningar och därmed för många chefer i ledningsgruppen (som är likadana allihop trots tal om mångfald) – i relation till antalet anställda – blev resultatet. Inga uppsägningar dock vilket kanske hade behövts…Hoppas er går bättre!

    1. Trist, det kan verkligen förstöra så mycket. Jag bestämde mig för att jag skulle ändra inställning och se det som en möjlighet att lära mig lite nya saker, fast lite trist är det att en del tidigare uppgifter som jag har haft försvinner från mig.

Kommentera

