Cafe Noir

Förra torsdagen afterworkades det med två före detta kollegor i Tel Aviv . Det är lite kul med oss tre, det är en åldersskillnad på 10 år mellan var och en av oss, och vi befinner oss därmed på ganska olika platser i livet. Den yngsta är gravid med sitt första barn, jag mitt i småbarnsträsket och den äldsta har en 15-årig son. Den yngsta tjejen och jag jobbade i samma team under ett knappt år och jag saknar henne som bara den. Jag trivs bra med med de flesta av mina kollegor men det har inte klickat riktigt med någon annan. Vi kom fram till att vi måste jobba tillsammans någon gång i framtiden – jag hoppas på att det startup företag som hon jobbar på ska bli uppköpt så att hon blir snorrik och kan anställa mig som nanny till sitt framtida barn.

Image

Vi träffades på Café Noir, en klassiskt mysig bistro ett stenkast från Rothschild boulevarden. Vi icke-gravida delade på en flaska Pelter vin som görs speciellt för restaurangen. Vet inte om ni icke-israeler vet om det, men Israel har en hel del vingårdar som tillverkar bra viner och Pelter är ett trevligt exempel. Till huvudrätt beställde jag in ett confiterat (säger man så?) anklår med polenta, rödvinssås, fikon och svamp som var galet god. Till efterrätt hade vi svårt att bestämma oss men beslutade oss till sist för att dela en cheesecake. Som tur var fick vi in cannoli fylld med mascarponekräm, grädde och ananas också,det var ju faktiskt mycket godare än cheesecake! Kan definitivt rekommendera Café Noir för er som har vägarna förbi.

Image

5 thoughts on “Cafe Noir

Kommentera

