Influensa

Min sk sommarförkylning vägrade att gå över och utvecklade sig istället till en riktig influensa. Jag har varit hemma från jobbet både igår och idag och komner antagligen att stanna hemma även imorgon. Jag är snorig, har ont i halsen och resten av kroppen. Idag har jag sovit halva dagen. Maken insåg att det var dags att ta till det tunga gardet så ikväll kom min svägerska över efter jobbet och lagade kycklingsoppa och bakade scones. För det vet man ju, är man sjuk är kycklingsoppa det som behövs. Och jag har ingen aning om det hjälper men den psykologiska effekten av att kunna ligga på soffan med en filt över sig medan andra serverar en te, lagar mat och tar hand om ens barn ska inte underskattas.

6 thoughts on “Influensa

  1. klart du ska ha kycklingsoppa! Här kokas det alltid buljong av alla slag till sjuklingar. De tre v:na (värme, vila, vänlighet) som är den enda riktigt fungerande medicinen mot förkylning gäller även vid influensa. Och någon tablett kanske.

Kommentera

