Dagisutflykt

På Alla hjärtans dag var jag och Ella på utflykt med hennes dagisklass till en apelsinodling som grundades för 110 år sedan och som idag används för studiebesök och forskning. Efter frukost blev det en guidning i apelsinlunden och en lektion i tidiga 1900-talets sionism. Barnen pressade apelsinjuice och sedan avslutades det med den obligatoriska pitabakningen och en glass.

IMG_0043IMG_0051

Min höjdpunkt kom efter besöket när jag handlade frukt på den lilla marknaden bredvid apelsinlunden – 8 stora apelsiner, 3 avocados och 2 pomelit (sweeties tror jag det ”svenska” namnet är) för 16 shekel (~30 sek).

Eller, den riktiga höjdpunkten kom till lunch när vi åt hembakad pizza och drack massor av vin hemma hos Ellas bästa kompis familj medan barnen snällt tittade på två (!) hela Disneyfilmer. Åh vad jag gillar spontanluncher. Och goda vänner. Och vin.
Kommentera

