Byxkris

Mammorna på dagis pratar om hur deras flickor är kinkiga med sina kläder och att killar minsann inte bryr sig. Och ja, vi har varit igen den där första delen – bara klänningar/tights ok, byxor är äckligt/etc..

Men att pojkar inte bryr sig är så, så fel. Vi har nämligen drabbats av byxkris här hemma. Nästan alla Eitans byxor är hemska. Han vill ju ha byxor ”för starka”. Han vill ha andra byxor. Ibland är byxor ”för starka” med fickor, ibland utan. De tajta, gråa jeansen älskades högt men när de var utslitna var de svarta likaledes tajta svarta jeansen fruktansvärda. För tillfället finns det ett par byxor som jag vet alltid funkar så de bärs lite längre än vad som bordes och tvättas så ofta som det går. I stort sett varje morgon ömsom hotas det, ömsom mutas det för att pojken ska komma påklädd till dagis.

Om en vecka kommer min mamma på besök och jag har gett henne i uppdrag att söka igenom alla affärer på byxor med en manlig 4-årings motsvarighet till Hello Kitty (=säkert kort) – Blixten. Trots att det gror ett, inte så litet, självförakt inom mig för att jag fullständigt köpts av smarta marknadsförare och styrs av ett 4-årigt konsumtionsmonster så erkänner jag villigt – jag älskar Blixten, han är räddningen! So far har vi kalsonger, strumpor, tröja, skor, regnjacka och pyjamas. Jag hoppas och ber att vi snart ska kunna lägga till byxor till den listan.

10 thoughts on “Byxkris

    1. Hmm, vet inte om fodrade funkar, idag regnar det förvisso men igår var det 30 grader… Men nu gick jag in och kollade på deras hemsida och de har joggingbyxor också! Yey! Tack för tipset.

  1. Ey kompis, har jag grejen för dej här! Tygmärken med Blixten! Vi köpte en förpackning för länge sen och jag har för mig att vi bara använt Bärgar’n. Blixten själv samt nåt mer märke borde alltså ligga oanvända i min sylåda. Jag skickar, du syr på dem på valfri byxa?

Kommentera

