Bokat!

Yes! Nu har vi bokat USA-resa. Ca två veckor i North Carolina – första veckan Charlotte med familjebarbeque, brunch, bachelor(-ette) party, rehearsal dinner och slutligen bröllop.

Just det där med bachelor/-ette partyt är ett litet problem – jag har aldrig träffat den blivande svägerskan så jag behöver inte vara med på möhippan. Makens syster däremot har träffat bruden (i några timmar) och dessutom är tvilling med brudgummen så hon ska vara en av brudtärnorna och förväntas därmed vara med på möhippan. Men hon vill mycket hellre gå ut och festa med sin bror som hon sett (live) några timmar på de senaste två åren. Hon och jag hade ju sett för oss hur vi skulle gå på strippklubb, som det brukar vara på filmer, men det har bruden lagt in veto mot. Kanske lika bra ur ett feministiskt och humanistiskt perspektiv… Men normala barer har jag inte något emot och jag tror att det skulle vara hysteriskt kul att få gå ut tillsammans.

Veckan efter bröllopet så ska vi ha semester, bara jag, maken och barnen. Vi har planerat att paddla kanot i två dagar med en campingnatt. Lite vandring och naturliv i ett par dagar. Sista dagarna åker vi sedan ut till kusten och the Outer Banks för några riktiga slappardagar innan det är dags att flyga hem igen.

Det här har fått mig att inse att när jag säger att jag inte gillar att planera så ljuger jag. Jag gillar inte att planera särskilt mycket här i livet , jag kan t ex verkligen inte förstå hur man kan bry sig om att alla ska ha samma färg på brudtärneklänningarna eller vilka blommor som ska stå på bordet på en bröllopsmottagning (mitt svar på frågan om vilka blommor jag ville ha från restaurangen där vi hade vår bröllopsmiddag var … fina). Resor däremot. Jag vet allt man kan göra i North Carolina. Ner på Google street view-nivå. Jag vet vilka kanotuthyrare som finns i området, vilka vattenfall som är värda att besöka. Jag borde nog starta en resebyrå helt enkelt.

4 thoughts on “Bokat!

  1. Det lâter ju alldeles underbart (jag vill oxâ gâ pâ bal/bar pâ slottet) Jag har faktiskt varit i North Carolina, i bergen, men det var sâ länge sedan att jag har glömt exakt var. Otroligt vackert var det iallafall.

    1. Kul! VI har planerat att vara ytterligare ett par dagar i bergen efter kanotturen så jag hoppas att ditt minne är korrekt! 🙂

Kommentera

