Weizmann och vi

I lördags var jag, barnen och min mamma på en liten utflykt inne på Weizmann-institutet. Den dag vi flyttar härifrån kommer jag verkligen att sakna det här campuset. Vi bor precis utanför området, ca 3 minuters gångväg från närmsta ingång. Området är inte öppet utan man måste antingen vara anställd/anhörig, ha ett medlemsskap till poolen och gymmet eller kanske besöka något av caféerna eller Vetenskapsparken. Det finns alltså möjligheter att besöka men det är främst människor som studerar och jobbar som man ser.

Weizmann-institutet har inga problem med ekonomin direkt och campuset hålls i toppskick. Varje kväll klockan sju slår sprinklerna igång så gräsmattorna är ständigt gröna, det växer blommor och träd överallt och det finns gott om statyer och små dammar med fontäner i. För oss är det vår trädgård. Vi går till någon av lekparkerna, lär barn att cykla, badar och har picknick här. Dessutom plockar vi mango, kumquat och grapefrukt när det är säsong. Bakom makens kontor finns ett litet område som är fyllt av kumquatträd som dignar av frukter om ingen verkar plocka så vi fyller plastpåsar och kokar marmelad av dem.

I lördags plockade vi ingenting dock. Mest fotade vi. Och så var vi i Vetenskapsparken och lärde oss om färger, klappade koi-fiskar och jag fick äntligen hålla en vandrande pinne!

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 thoughts on “Weizmann och vi

  1. åh det ser verkligen härligt ut!! men det där med att hålla i den vandrande pinnen? inte så mycket ”äntligen” tycker jag. 🙂

    1. Jag fick aldrig en vandrande pinne när jag var barn. Hade ne kanin istället. Vet du hur mycket en kanin bajsar och hur ofta man måste städa hos dem?? Vandrande pinnar däremot – bajsar de ens?

Kommentera

