Helgrapport

Så var ännu en helg över. Lördagsångesten har lägrat sig. Men jag har haft en lugn och skön helg iaf. Om än med en lite läskig inledning – ca 10 min innan mitt tåg nådde min station körde det in i en bil som körde över vid en bomförsedd övergång. Tur nog hann största delen av bilen över så det var bara bakre delen av bilen som blev ordentligt tillknycklad men inget allvarligare än så. På kvällen såg vi sista delen av Bron och började titta på Sherlock. Båda kan rekommenderas.

På natten till fredag ställde vi om till sommartid så det blev mindre sömn. Sedvanlig städning och så fick jag sova lite mer innan vi åkte iväg till svärmor för middag.

Idag har vi haft ett underbart sommarväder och dagen tillbringades på svärfars kibbutz där det grillades och slappades medan barnen hoppade studsmatta och klättrade i träd.

20140330-001654.jpg

20140330-001838.jpg

20140330-001854.jpg

5 thoughts on “Helgrapport

  1. Fy! Det där är min ångest nu. Att jag ska klanta mig vid en järnvägsövergång under uppkörningen. Planer finns nämligen på att jag ska köra upp i Eskilstuna där det enligt vissa Flashbaktrådar om uppkörningar kan innebära passering av just ett sådant. Yikes!

    1. Alltså, jag kan ju tänka att
      a. om du är på väg att köra upp på järnvägen när det kommer ett tåg kommer nog den som gör testet att stoppa dig
      b. om du har så bråttom under uppkörningen att du tränger dig under nedfällda bommar istället för att lugnt sitta vid ett rödljus och låta 5 minuter av uppkörningstiden gå till spillo så är du nog inte redo för ett körkort än…
      /Mvh, hon som nästan rammade en mamma med barnvagn under uppkörningen hon gjorde då hon skulle byta ut sitt existerande svenska körkort mot ett israeliskt

  2. Jag har också lördagsångest nuförtiden. Istället för söndagsångest. Fast du har ju lördagsångest för att lördag är söndag för dig. Så att säga. Vi har alltså ändå inte samma ångest.

    Så filosofisk är jag så här en tisdag.

    1. Delad ångest är mindre ångest! Tack för solidaritetsångesten, även om jag tycker att lördagsångest låter helt bortkastat i ditt fall. Håll dig till söndagsångest i stället.

Kommentera

