Glamour

Ibland blir det bara så mycket vardag. Joggingbrallor-, diskmaskin-, cornflakes i mattan-, och tjata på barn-vardag. Jag behöver helt enkelt mer glamour i mitt liv.

Men så kom jag och tänka på morgonens diskussion vid kaffemaskinen… Jag hade mitt jättelånga blonda hår utsläppt för en gångs skull (eftersom jag i hissen insåg att Ella hade utsläppt hår och de måste ha uppsatt på dagis för att minska risken för löss så jag tog ur min hästsvans och satte i gummisnodden i hennes hår) och en kollega hävdade att jag såg ut som Eden i såpoperan Santa Barbara. Jag, som aldrig sett denna serie, sa att jag hoppades att hon var den snygga bruden i serien och det var hon så klart! Så nu har jag googlat. Och jag inser att jag nog får se till att ha mitt hår uppsatt tills jag kommer mig för att klippa mig nästa gång…

Jag. Minus örhängena. Minus scarfen. Minus poweraxelvaddarna. Minus sminket. Lägg till en vit skjorta.

2 thoughts on “Glamour

    1. Nä, det kunde ju ha varit värre. Men jag tror att det var mest håret som hon tänkte på. Förhoppningsvis är min stil något mindre åttiotal… 🙂

Kommentera

