Cykelrace

På morgonen på Independence day gick jag ut på en morgonpromenad medan barnen blev mutade med att sitta hemma och titta på Smurfarna (och maken sov). Tänkte att jag skulle ta en bild på ett av alla små ”utegym” som finns utspridda längs med gång-/cykelvägar och parker i Israel men av gammal vana gick jag åt andra hållet så det här fotot var det enda jag tog som var lite motionsrelaterat.

IMG_0972

På vägen hem insåg jag att det var dags för Rehovots årliga cykellopp då varenda unge med en cykel i Rehovot är ute. Gick hem och gjorde en kopp kaffe och tog sedan med mig barnen ned till rondellen en bit från vårt hus för att på första parkett kunna se alla vurpor (nedförsbacke som avslutas med en rondell, som upplagt för action). Efter några minuter kom de första motorcykelpoliserna och stängde av gatan för bilar i den halvtimme som det tog för alla cyklister att passera.

Ella funderade så klart på varför hon inte var med men eftersom hon precis har lärt sig att cykla utan stödhjul men fortfarande har väldigt taskig koll på hur man stannar och bromsar kändes det inte som att det här är hennes år. Det här året fick hon nöja sig med att titta på men nästa år ska hon cykla med pappa, det har jag lovat!

IMG_0977

IMG_0979

 

2 thoughts on “Cykelrace

    1. Kanske något mer spektakulärt… 🙂 Hörde från min bror att de luktar illa när de drar förbi. Jag har bara sett när de åker upp och ner Champs-Elysées innan målgång, fast vi fattade aldrig vem som var i ledningen och när de egentligen gick i mål så vi gick och åt pizza istället.

Kommentera

