Förberedelser

Det finns inte mycket tid över just nu. Det är avslutningsgrejor på dagis, på fritids, på gympan. Födelsedagsfester för alla barn som fyller år under sommarlovet. Avskedsfest för svåger och svägerskan som flyttar till USA om 5 dagar. Det var till och med planerat en karaokekväll med min avdelning på jobbet. Karaokekväll ligger nog på min top 3-lista över saker som gör mig illamående. Karaoke, lägereldstrubadurer och krig ungefär.

För vår resa är det mesta klart. Biljetter, pass (japp, jag har fått mitt), hyrbil och boende är fixat. Ny surfplatta, hörlurar, små spel och pysselböcker är införskaffade till barnen. Återstår packningen. Och min magkrasch som är min variant av resfeber. Jag är förberedd med immodium. Måste köpa ett schysst, stort halsband för att liva upp min klänning till bröllopet. Kanske gå ned en 10 kilo så att jag känner mig riktigt snygg (ett kilo om dagen är väl inga problem?). Finkläder till ungarna. Maken har sitt på det torra, en provning när vi är på plats och sen ska väl best man-outfiten sitta som gjuten.

En sak är säker – jag längtar så vansinnigt efter semester. Ska bara överleva en evighetsresa tillsammans med barn och svärmor först.

4 thoughts on “Förberedelser

  1. Ju äldre barnen blir desto mindre avslutningar o.dyl. är det att gå på så det är bara att stå ut nu. Karaoke är det absolut värsta jag vet, en gång vägrade jag gå på en fest för att det skulle vara karaoke och en gång gick jag hem från en fest pga av det… Fy sjuttsingen vad det är hemskt. Antagligen hänger det ihop med att jag inte kan sjunga.

    Vi kommer att vara i Israel 29/6-13/7. Är ni i USA då?
    Ha så kul!

    1. En annan som inte kan sjunga här… Och ja, det har nog något att göra med det, hade jag en fantastisk sångröst hade jag nog gillat det.

      Vi kommer hem den femte, kommer antagligen vara rätt däckad av jet lag några dagar efteråt men om du skulle vara i närheten av Rehovot så hör av dig så kan vi ta ett glas vin eller en kopp kaffe!

Kommentera

