Hemma!

Vi har kommit hem. Landade på lördag förmiddag och lyckades med hjälp av goda vänner hålla oss och barnen vakna till åtta första kvällen. Jetlaggen (skriver man så på svenska?) slog till kl 01.00 då båda barnen vaknade och vägrade sova mer. Arga var de också. Fruktansvärda föräldrar hade de som inte lät dem gå till poolen mitt i natten. Vi försökte båda att låta den andra förälderna få sova men det gick inte barnen med på, båda föräldrar skulle hållas vakna. Ella slocknade igen vid 03.30 och Eitan en timme senare. Jag somande en minut efter Eitan och var inte så glad när klockan ringde kl 7. Vi hade ju vanlig arbetsdag och barnen skulle iväg på kaytana (~sommardagis, när vanliga dagiset har sommarlov) så det var bara att bita ihop. Med hjälp av absurda mängder kaffe och en och annan chokladbit gick arbetsdagen rätt så bra ändå. Framåt 3-tiden kom den stora tröttheten men jag kämpade och höll ut hela arbetsdagen.

02.00 lördag natt. Att sova finns ännu inte på programmet.

Eitan hade somnat när jag kom hem. En hel dag utomhus med nya intryck utöver jetlaggen sög musten ur honom och kl 18.30 gick det inte längre. Han sov ända till elvatiden för att sedan hålla främst mig vaken i 2,5 timme. Även i natt var han arg. Han ville inte vara på ett ställe där det är mörkt på natten (ja, vi hade försökt med den klassiska ”men titta, det är mörkt ute, det är natt”) så Yarden väste halvsovande fram ”men åk till Sverige då”. Efter det var Eitan arg över att vi inte var i Sverige och tyckte att vi skulle åka på en gång. Till slut somnade vi sida vid sida – jag på en madrass vredvid hans säng och han på en kudde på golvet bredvid madrassen. När jag gick hemifrån kl 07.20 sov de båda. Nu ska jag snart hämta dem, får se vad statusen är idag. De har varit i poolen idag med dagis och det brukar ju göra dem trötta i vanliga fall så de kommer nog att slockna i bilen hem.

Förhoppningsvis går allt tillbaka till det normala snart, tills dess kommer det tyvärr inte bli mycket bloggande gjort.

Kommentera

