Att få bo i sitt drömhus

Ok, skrev texten i morse och något eld upphör blev det ju inte men ni får det här inlägget ändå:

Hoppar raskt tillbaka till att skriva om vår semester nu när det verkar som att ett eld upphör-avtal är på gång. I Charlotte hade man ordnat boende för oss hemma hos vänner till familjen. Från början kändes det lite jobbigt att behöva vara inneboende men när jag såg att det skulle kosta oss ca 1000 USD för ett basic hotel för samma tid så bestämde vi oss för att ta chansen. Det enda vi bad om var att vi skulle vara på ett ställe där vi kunde få ett eget badrum så att man inte skulle känna sig som en inkräktare om man plötsligt behövde gå på toaletten mitt i natten. Vi hade inte behövt oroa oss, vi fick ett helt våningsplan för oss själva med sovrum, badrum, TV-rum, lekrum och ett litet gym. Till på köpet var ägarna inte hemma de första tre dagarna, däremot en kompis till dem med familj som också var på besök och som var jättetrevlig och hjälpsam.

IMG_1705
Moses, kanske jordens mest korkade hund, ingick i paketet.

Huset vi bodde i var i perfekt skick, allt låg på sin plats och det fanns till och med en pärm med all information om huset, telefonnummer som kunde tänkas behövas etc. Kändes som att komma hem till Martha Stewart. Vi oroade oss faktiskt lite, om de var galna pedanter. Men vi hade fel. Hur trevliga som helst. Både jag och Yarden blev alldeles kära i dem och funderade allvarligt på att vägra lämna dem. Dessutom var de riktiga foodies – han lagade lyxmiddag till oss, hon såg till att vi hade nybakat bananbröd till frukost, han tog med Y till en liten ölbutik, hon tipsade om bra restauranger för vår fortsatta resa.

IMG_1636
Morgonkaffet intogs på altanen
IMG_1704
I Södern dricker man iskaffe, och på amerikanskt manér så är det så klart redan färdigt. Bara att tillsätta mjölk och is.
IMG_1854
När jag blir stor vill jag äta frukost vid köksön, dricka färskpressad juice och äta färska blåbär. Varje dag.
IMG_1703
Flygeln stod i musikrummat. Så klart.

Området som vi bodde i gränsade precis till vad som räknas till Charlottes finaste och där låg det McMansions på rad. Vårt område var lite enklare och charmigare men fortfarande mycket välbeställt. Några hundra meter från huset låg Freedom Park, en av Charlottes största parker som vi passade på att tillbringa några morgnar i. Vi kunde inte ha hamnat på ett bättre ställe.

IMG_1652
Som israel har man ju alldeles glömt bort att det kan vara så här grönt på sommaren.
IMG_1651
Ta det lugnt!
IMG_1655
Freedom Park

IMG_1661

IMG_1680
Tänker Frank Lloyd Wright…
IMG_1681
Blygsam entré till gigantiskt hus
4 thoughts on “Att få bo i sitt drömhus

  1. The American dream är trots allt inte så dum ibland. Och nu håller vi alla tummarna för att alla råskinn lugnar sig ett par hekto.

    1. Nä, hos mig lever den drömmen iaf! 🙂 Och drömmen om eld upphör. Har ingen lust att upprepa morgonens siren när jag satt på tåget – försök att ta skydd där…

  2. Första gången jag läser din blogg. Kan inte föreställa mig hur det är att leva i ett land där det kommer missiler, bomber och granater farandes!!
    Jag håller alla tummar för att allt går bra med er!

    1. Välkommen hit! Nä, det är inte något som går att föreställa sig faktiskt. Jag känner mig fortfarande som att jag går omkring i en bubbla som nog inte är helt riktig, jag förstår inte heller riktigt vad som händer. Fortsätt att hålla tummarna för hela området!

Kommentera

