Sovmorgon?

Lördagar är min sovmorgon. Maken går upp med barnen och jag får sova till kl 9 (ok, egentligen får jag nog sova lite längre men det lyckas jag nästan aldrig med…). Inser nu att jag antagligen dragit nitlotten den här helgen. Imorgon kl 7 startar nämligen ett nytt humanitärt eld-upphör. Och i min del av världen innebär det att Hamas och dess skjutglada gamla finger kommer att vara uppe tidigt för att hinna få iväg så många raketer som möjligt innan. Jag har alltid varit rätt cynisk men det här tar nog priset. Hoppas innerligt att jag har fel. God natt!

20140726-004700-2820240.jpg
Bilden ovan är tagen på svärfars kibbutz och föreställer en icke-detonerad Kassam-raket. Idag föll det raketsplitter hos kossorna. Inga kossor skadades

Update: Min cyniska sida fick se sig besegrad, inga raketer än så länge. De enda sirener jag väcktes av var mina egna barn kl 9.30.

 

2 thoughts on “Sovmorgon?

Kommentera

