Båttur på Lake Norman

Två dagar efter bröllopet lämnade vi Charlotte för att njuta av en semester med bara min lilla familj. Innan vi åkte hann vi dock med en båtutflykt tillsammans med brudparet+dotter, min svärmor samt min svärfar med fru. Min svägerska med man flydde fältet innan denna potentiella katastrof och flög till New York för att hälsa på hennes mans bror och fru. Alla uppförde sig dock oklanderligt och utflykten gick strålande.

Att få köra båt med morbror Koren var en hit
Att få köra båt med morbror Koren var en hit

IMG_20140624_105900

Koncentrerad kille
Koncentrerad kille

Ca en timmes bilfärd norr om Charlotte ligger Lake Norman där vi hyrde en båt. Eller båt, det var mer som en rektangulär brygga med motor och soffor, men för en dagstur på sjön funkande den utmärkt. Sjön är konstgjord, uppförd på 60-talet i samband med ett dammbygge, men det märktes då inte alls. Vi bjöds på en liten regnskur på väg ut från hamnen men sedan var det soligt och varmt och vattnet var hur härligt som helst och vi badade alla. Och alla hade på sig flytväst. Det roar mig något alldeles oerhört när jag ser bilderna, att alla har på sig flytväst i vattnet. Naturligtvis var vi tvungna att ha på oss flytväst i båten för att försäkringen skulle gälla men israeler är inte bra på att hålla sådana ”fåniga” regler så att de inte åkte av så fort vi var utom synhåll var förvånande. Att vi sedan hoppade i vattnet med flytvästarna på trots att alla (utom barnen) är klart simkunninga, svärmor har till och med jobbat som badvakt, kändes mest som någon form av masspsykos. Till slut var det jag, den laglydiga svenskan, som slängde av mig flytvästen för att kunna simma lite obehindrat.

Schyssta sommarstugor...
Schyssta sommarstugor…

IMG_1975

IMG_1958

IMG_1946

Kusinhäng
Kusinhäng
Selfie (tror jag, ingen annan brukar fota något annat än barnen)
Selfie (tror jag, ingen annan brukar fota något annat än barnen)
Eitan älskade att få känna sig stor!
Eitan älskade att få känna sig stor!
Jadå, vi kollade in bilar också.
Jadå, vi kollade in bilar också.
2 thoughts on “Båttur på Lake Norman

  1. Har amerikanarna lärt sig att vara lika hariga som svenskar nu? Cykelhjälm bara man står och pumpar cykeldäcken ock så? Israeler tycks ha en skön inställning till sån harighet verkar det som!

    1. Nja, amerikanerna gör det nog mest för försäkringsanledningar. Israeler har liksom lite annat att oroa sig över än att följa lagen till punkt och pricka. Någon sa någon gång att ”lagen, det är där israeler börjar förhandla”.

Kommentera

