Post

Det beställs mycket saker på jobbet. Och varje gång man får något levererat så känns det som julafton. Ibland kommer man till sin plats efter lunchen och så har någon varit och hämtat post och lagt ett paket där. Andra gånger kliver man spänt ur hissen på tredje våningen med huvudet vridet till höger för att direkt kunna se om posten har levererats och ser man en massa paket får man fjärilar i magen och hoppas att det kanske är något till en själv. Ofta blir man besviken. Speciellt om man inte har beställt något och därmed inte borde få något.

För tre veckor sedan beställde jag nya sandaler till min man. Leveranstid: 1 vecka. Dessutom med ett ”tracking number” så att jag kunde följa dess väg exakt. Paketet skickades från Hod ha’Sharon till Netanya (där mitt kontor ligger) efter 2 dagar, en resa på ca 2-3 mil. På posten i Netanya låg det sedan i tre dagar innan det skickades till Jerusalem, 10 mil söder om Netanya och 7 mil söder om Hod ha’Sharon. I tre dagar väntade det i Jerusalem på utkörning innan det kom tillbaka till Netanya för vidare befordran till Hod ha’Sharon. Ett par dagar senare ringde de från butiken som jag hade köpt sandalerna från och sa att paketet hade returnerats för att det var ”för stort”. Ok att skostorlek 46 är rätt stort men de får plats i vår reception. Utan tvekan. En gång var det ett par 46:or där som dessutom innehöll min man och de fick plats.

Efter alla dessa turer och tre veckors väntan är det då inte rätt typiskt att paketet levereras när jag jobbar hemifrån?? Så surt. Fick nöja mig med ett foto från en kollega. Ska nog säga åt henne att lägga tillbaka det i receptionen så att jag kan bli jätteglad imorgon när jag ser att jag har fått post!

Kommentera

