Klasskamrater

Igår gick telefonerna varma hos föräldrarna till barn som börjar första klass nästa vecka. Klassfördelningen var nämligen klar och i brevlådorna låg välkomstbrev med klistermärken vars färger symboliserade vilka klasser barnen hade hamnat i. När jag skrev in Ella så fick jag också skriva upp namnet på upp till 3 kompisar och de garanterar att ens barn kommer att hamna i en klass med minst en person från den listan. Vi gjorde en liten rockad och skrev upp hennes två bästa kompisar och de gjorde likadant och mycket riktigt hamnade de i samma klass. Lyckan var total. Speciellt eftersom Ella sa ”om jag inte hamnar i samma klass som R och E så kommer jag att döda rektorn”. Hade kunnat bli en ganska dålig start på första klass.

IMG_3067

2 thoughts on “Klasskamrater

  1. Asg, ja, det är ju faktiskt väldigt viktigt det där att hamna i samma klass som sina bästa kompisar. Även min 14 ârige son är lite ängslig men jag tror inte att det är pâ samma nivâ som ”döda rektorn”:)

Kommentera

