Utvärdering av måndagen

Såhär den första skolveckan så gäller det att jobba på hur man ska utforma logistiken för att få allt att klaffa. Igår var ju första dagen och på måndagar kommer Eitan att ha fotbollsträning mellan 18 och 19. Båda barnen har fritids till kl. 17. Ella har ingen aktivitet på måndagar. Goda vänners dotter går på samma fotboll så vi tänkte försöka koordinera lämningar och hämtningar med dem (de bor ca 100 m från oss dessutom så det blir inga långa omvägar). Igår hämtade jag mina barn från fritids, gick hem så att de kunde lämna väskor och äta mellanmål. Under tiden de åt hackade jag grönsaker och stekte köttfärs (vi åt tacos till middag). Halv sex gick vi hemifrån, och kom fram några minuter innan träningen började. Efter ca 20 min tog jag Ella, och skulle enligt planen även ha tagit deras äldsta dotter, och promenerade hem för att duka bord och fixa för gemensam middag. Där anslöt pappan+äldsta dottern från den andra familjen. Maken hämtade upp barn+mamma med bilen från fotbollsträningen så att de skulle komma snabbt hem till middagen. Alla åt middag nöjda och glada utan skrik och spill. Ok, den sista meningen var ljug men i övrigt stämde allt.

Utvärdering:

1. Jag borde sätta på mig en stegräknare.

2. Överkurs med middag tillsammans kanske. Men eftersom jag jobbade hemifrån igår och de flyttade tillbaka till Israel för 1.5 vecka sedan och fortfarande inte har något kylskåp så kändes det som en bra idé.

3. Måste se till att ha en plan för middag som går snabbt, eller som kan förberedas dagen innan, samt mellanmål hemma eftersom jag normalt sett kommer att komma direkt från tåget till hämtning och därmed kommer att ha lite mindre tid.

 

 

Kommentera

