Mamma är en superhjälte

På väg hem från dagis, Eitan har fått med sig någon sorts actionfigur med en fallskärm.

Jag: Vet du vem som har hoppat mycket fallskärm?
Eitan: Pappa?
Jag: Hrmpf, pappa har hoppat två gånger. Vet du vem som har hoppat fallskärm nästan 100 gånger?
Eitan: ?
Ella (till Eitan): Mamma!
Eitan (förvånat, till Ella): Men då är mamma en soldat?
Ella: Näää…
Jag: Mamma är ingen soldat. Men det skulle kunna vara så att hon är en superhjälte…
Eitan (förvånat men mycket uppspelt): Ella, mamma är en superhjälte!

Undrar hur länge jag kan dra nytta utav den här konversationen….

2 thoughts on “Mamma är en superhjälte

    1. Har någon någonsin sett Clark Kent och Stålmannen på samma gång? Jag använder mina superkrafter när de verkigen behövs, inte för att roa mina barn. Det här superhjälterie är serious business och det tror jag att Eitan förstår!! 🙂

Kommentera

