Helger och Sverigebesök

Hur kan det komma sig att en vecka på jobbet kan kännas som en hel evighet medan en veckas semester nästan är slut innan den har börjat? Nästa vecka börjar ”helgerna” i Israel. Onsdag-torsdag är ledigt pga Rosh ha’Shana, det judiska nyåret. Veckan därefter kommer Yom Kippur, men det infaller tyvärr på helgen så inga extra dagar ledigt. Men sen, veckan efter börjar Sukkot, lövhyddohögtiden. Återigen två dagar ledigt för mig, skollov för barnen och med ytterligare två dagar ledigt veckan därefter pga Simchat Torah, firandet av att man har läst klart hela Torahn och börjar om från början igen (ja, om jag bara läste en bok om och om igen skulle nog jag också fira när det var slut).

Mellan Sukkot och Simchat Torah är det bara 3 arbetsdagar. Jag kommer att jobba hemifrån 1 el 2 dagar och ta 1 el 2 dagars semester och så får jag 11 dagar borta från kontoret. Och hemifrån i det här fallet betyder Täby. Jag som inte trodde att det skulle bli något Sverigebesök i år tar istället med hela familjen i en vecka, Yarden följer t ex med för första gången på nästan tre år. Som vanligt är den stora frågan hur man ska hinna med allt man vill? Jag har några hållpunkter redan men mer ska hinnas med. Stressigt! Lyxproblem!

11 thoughts on “Helger och Sverigebesök

Kommentera

