Hemmahelg

Hur härligt det än kan vara att vara på festival en helg så är det inte så himla pjåkigt att bara vara hemma utan program heller. En stor del av helgen har ägnats åt rensning – jag lever i tron att nyckeln till den ultimata lyckan ligger i att allt i hemmet ska ha en plats. Vi är väldigt långt från det i mitt hem men det är bra att ha något att sträva mot. Jag har slängt, återvunnit, lagt i påsar för att ge bort, etc, etc. Sitter just nu och tittar ut över två bokhyllor där mittenhyllorna i vanliga fall brukar bestå av gigantiska pappershögar och där man nu kan se både hyllplan och ett par fotoramar på. Den absoluta höjdpunkten kom nog när jag samlade ihop alla batterier som jag kunde hitta och kollade om de fungerade eller inte, det blir inte mer detaljerat än så tror jag.

Jag började fredagen med en tur till slaktaren så det har även blivit en del matlagning. Och bakning. Jag bakade bananbröd, vilket till skillnad från banankaka är mycket nyttigt eftersom… man bakar dem i brödformar! Jag har följdaktligen ätit ganska mycket nyttigt i helgen.

Som om inte allt ovan vore nog så har jag även kommit in i en läsperiod. Avslutade ”The Descendants” i fredags och började på ”Oktober i fattig-Sverige” idag. Eftersom jag är en total boknörd så skriver jag ned alla böcker som jag läser och jag kan meddela att inte sedan 2011 har jag läst så här många böcker på ett år. Som ni hör, en rafflande helg!

PS Yllet, idag gjorde jag bulgogi enligt ditt recept (eller, som grund iaf, jag kan inte följa recept) – mycket gott!

2 thoughts on “Hemmahelg

  1. wow!! seriöst med batterierna!! kul att du gillade bulgogin! jag ser recept ofta som en rekommendation mer än som något som slaviskt ska följas.

Kommentera

