Utrensningen fortsätter

Idag tog vi med en stor plasttraktor till Eitans dagis. En sån som man ska leka med i sandlådan. Och eftersom vi inte har någon sandlåda hemma så har det stått och tagit upp en hel kub i vår Expedit-hylla i barnens rum. En kub som nu är ledig! Jag är ett steg närmare utopia!

Eitans fröken har jobbat på dagis många år så hon visste exakt vad hon gjorde när hon såg ”presenten” – först fick hon Eitan att säga att det var för alla barn och inte alls bara hans, sedan sa hon till alla barn att Eitan skulle få leka med den först men sedan var det allas leksak och till sist fick Eitan gå ut på gården och lägga traktorn på rätt ställe. Han var mycket stolt!

Jag funderar lite på att utmana mig själv den här månaden – göra mig av med en sak varje dag. Återvinna, ge bort, sälja eller kasta. Vad som passar bäst helt enkelt. Vad säger ni, kommer ni att göra vågen varje gång jag har rensat mitt liv från onödiga saker?

7 thoughts on “Utrensningen fortsätter

Kommentera

