Matlagning

Idag hade min avdelning en team-aktivitet och efter lunch stack vi från kontoret till Tel Aviv där vi skulle ha en matlagningskurs. Kursen var för italiensk mat och vi gjorde antipasti, risotto, bakade foccacia, tillverkade pasta och ravioli och gjorde tiramisu. Eftersom det här är Israel så väljer man alltid mellan kött- eller mjölkbaserad för att man ska kunna hålla det kosher. Vår kurs var mjölkbaserad och det var det ingen som tvekade över med tanke på mängderna smör, ost och grädde som hälldes i grytorna. Gott var det i alla fall! Min favorit var pastatillverkningen eftersom jag aldrig provat det tidigare. Någon gång i framtiden, när utrensning inte längre är en prioritet, så kanske jag borde införskaffa en pastamaskin…

IMG_3881

IMG_3895

IMG_3900

IMG_3894

IMG_3904

IMG_3907

2 thoughts on “Matlagning

    1. Ha, allt rensades! Jag fick med mig lite antipasti och en bit tiramisu hem. Men jag fick lite inspiration så det kanske blir mer matlagning framöver.

Kommentera

