Utrensning: Dag 7-9 av 30

I fredags tillbringade jag en timme hemifrån för att panta flaskor. Köra dig, hitta en parkering, köa lite, panta, köa lite för de flaskor som inte gick igenom automatiskt, handla, köra hem. Två IKEA-kassar fyllda med burkar och flaskor gav totalt ca 40 shekel, som jag sedan snabbt handlade upp på aluminiumfolie, vinäger och lite kokosmjöl. Om någon skulle börja med upphämtning av tomflaskor från ens hem och erbjuda en 50% av pengarna skulle jag gladeligen acceptera. Det är ju inte som att jag pantar pga pengarna! Affärsidé någon??

Vad  vore vi utan IKEA-kassar?
Vad vore vi utan IKEA-kassar?

Förutom att panta burkar så rensade jag i kastrullskåpet och gjorde mig av med två teflonstekpannor som sett sina bästa dagar + en kastrull som förvisso är av mycket bra kvalitet men som saknar ett lock. Vi fick en del kastruller från svägerskan när de flyttade till USA och det började vara rätt fullt i skåpet.

IMG_3856

På lördagen så var barnen hos farmor så jag ägnade en stor del av dagen till att städa (maken tillbringade dagen på jobbet), om ni undrar varför finns anledningen här:

Mayhem, också ett sorts hem...
Mayhem, också ett sorts hem…

Förutom att städa deras rum hittade jag inte mindre än 6 par skor som fick se sig förpassade till klädinsamlingen. Det enda paret som jag använt de senaste två åren (minst) är för stora och därför har jag bara använt dem två gånger.

Ja, bordet borde också rensas ut. men det är ganska skönt när ens barn ändå ritar på det och inget nytt, fint bord.
Ja, bordet borde också rensas ut. men det är ganska skönt när ens barn ändå ritar på det och inget nytt, fint bord.

Dagens skörd får bli batterierna som maken tog med till batteriinsamlingen på jobbet idag. Jag misstänker dock att påsen ligger kvar i hans väska eller på hans skrivbord men det är ju faktiskt inte mitt problem längre.

2 thoughts on “Utrensning: Dag 7-9 av 30

    1. I varje större mataffär finns det maskiner, oftast vid ingången. Det är pant på burkar, glasflaskor och halvlitersplastflaskor. 1,5 liter PET går i flaskinsamling utan pant.

Kommentera

