Flyger och far

Ibland tänker jag att människor nog tror att vi är gjorda av pengar – som vi flyger och far… Och det stämmer att vi gör av med rätt mycket pengar på resor. Det är nog en av våra allra största utgifter. USA-resan i somras var inte billig direkt. Men när väl flygbiljetterna var betalda så levde vi ganska enkelt. Vi fick gratis boende en vecka och veckan efter det bodde vi på motell och hotell där bara ett av dem kostade mer än 100 USD/natt (för 4 personer). En natt sov vi i tält och betalade 17 USD för campingen. Flyga en hel familj till Sverige från Israel kostar ju också men med Norwegian kan man få rätt bra priser om man bokar i tid. I Sverige snyltar vi ju dessutom boende och mat hos min mamma och min bror.

Ok. Ville bara förbereda er lite. Sitter ni ner?

Jag bokade precis en till USA-resa!

Av rent altruistiska skäl. Så klart. Min svägerska, som numera bor i USA, väntar sitt första barn och ska föda i slutet av Januari nästa år. Och hon vill att jag ska komma ungefär då för att kunna hjälpa och stötta henne (och laga mat, städa, tvätta, se till att hon sover lite, berätta att allt är helt normalt, sniffa bebislukt och kanske, eventuellt shoppa lite). När ens svägerska ber att man ska komma och man är hennes (och hennes mans) förstaval, hellre än någon av deras mammor, då känner man att man gärna flyger i 17 timmar till den riktiga vintern i Michigan. Dessutom erbjöd de sig att betala halva min biljett. Ikväll hade stjärnorna även radat upp sig på bästa sätt för de ultimata flighterna rent tidsmässigt var också de billigaste. Och, båda passen är giltiga!

4 thoughts on “Flyger och far

Kommentera

