Operation bakvänd utrensning

Japp, mitt i min utrensningsmånad (den fortsätter, jag tyckte bara att det var så tråkigt att lägga upp en bild på det varje dag) så börjar jag shoppa. En bild på en blogg påminde mig om en tavla som jag la in på Pinterest för ett år sedan och som jag tittat på med jämna mellanrum men av någon anledning inte har köpt än. Men den här gången gick jag in på Pinterest, klickade mig vidare till webbshopen som säljer den och beställde. En A4-stor bild för 210 kr+frakt. Det är vad jag har väntat ett år på. Skickade ett meddelande till min mamma att hon kunde förvänta sig ett brev med något jag beställt då jag plötsligt ser att den finns i en större storlek, 50×70 cm för 500 kr+fri frakt. Tusan också, hur ska jag göra? Nu när jag ändå slagit till, borde jag inte ha den större varianten? Jo, säger mamma, klart att du ska ha den större. Så svårövertalad var jag. Jag kontaktar kundtjänst som svarar inom 3 minuter, makulerar min beställning och så beställer jag den större.

"POLAR BEARS" 50X70 CM
Bilden är lånad från Nordic Design collective och finns snart på en vägg hemma hos mig! De har antagligen världens snabbaste och trevligaste kundtjänst.

Förklarade för min mamma att jag plötsligt insåg att jag kollat på denna bild i ett år och att jag ju faktiskt kunde missa tillfället att köpa den och ångra mig. Ungefär som med tyget från Marimekko som jag var på väg att köpa när jag fortfarande bodde i Stockholm men som jag av någon anledning aldrig köpte och nu tillverkas det inte längre i färg, bara i svartvitt. Jag brukar då och då söka på eBay, Blocket och Tradera men det är bara det svartvita som dyker upp. Ända tills idag! Idag fanns tyget till salu på eBay. Ett kort tag, tills någon i Israel köpte det! 🙂

https://i0.wp.com/i.ebayimg.com/00/s/MTI3NVg4NTA=/z/qNQAAOSw7NNUIt8H/$_1.JPG
Här är det, Marimekko Hetkiä i färg. Kommer bara att hänga på en vägg hemma hos mig när mina barn har lärt sig att inte rita med tuschpennor på mina saker.
4 thoughts on “Operation bakvänd utrensning

Kommentera

