Utrensning: Dag 10-14

Den har veckan har varit riktigt stressig men jag har hunnit funderat ut vilka saker som ska rensas ut (i ärlighetens namn är det först idag som sakerna verkligen har lämnat lägenheten men det kan vi bortse från tycker jag). Så här kommer det.

Dag 10: CD-skivor. Vem lyssnar ens på skivornuförtiden? Inte vi iaf. Förutom några Emil-, Bamse- och Pettson-skivor som främst används i bilen så vet jag inte när jag lyssnade på en CD-skiva senast.

IMG_3929.JPG

Dag 11: Tabletter. De här är gjorda av svärfar – han älskar natur, fotografering och att leka i Photoshop. Dessutom älskar han mina barn. Tyvärr har de börjat trasas sönder och vi använder dem inte längre.

IMG_3930.JPG

Dag 12: Färgburk. När jag väntade Ella flyttade vi in i en ny lägenhet vars gula väggar i barnkammaren livades upp med lite väggmålningar. Den här burken hade tydligen lite bottenskrap kvar men såhär 6 år senare så är allt torrt och tråkigt. Bye, bye.

IMG_3932.JPG

Dag 13: Potta. Våra barn har inte använt potta på mycket länge. Den har mest stått i badrummet och samlat damm. Ingen bild, ni får lita på mig. Den var blå.

Dag 14: Trasiga shorts. Förvisso världens skönaste shorts som jag har levt i hemma på somrarna men om man har ett jättehål på dem – sådär stort att grannens 5-åring kommenterade det under ett av sommarens alla trapphussessioner – så ska det inte behöva ta flera månader att kasta dem.

IMG_3934.JPG

Kommentera

