Utrensning: Extreme edition

Idag tog jag utrensningsutmaningen till nya nivåer när jag gjorde mig av med 30 cm av onödigt hår! Hår som jag inte längre varken behöver eller vill ha ligger därför nu i ett kuvert som ska skickas till ”The Israeli Association for the Support of Children with Cancer and Their Families  ”. Av mitt hår kommer det göras ungefär en tredjedels peruk (det behövs mycket hår för att göra en peruk) för något barn som har tappat sitt hår pga cancerbehandlingar.

IMG_3977.JPG

Jag var på väg att klippa mitt hår redan för nästan ett år sedan när en väninna en dag kom med kortklippt hår och berättade att hon hade donerat sitt jättelånga hår. Jag kände på en gång att det ville jag också göra. Jag hade inte riktigt de där 30 centimetrarna som behövdes så det var bara att vänta. De senaste månaderna har jag varit så less på mitt hår – för långt, slitet och riktigt tråkigt – men ville ha lite extra så att jag inte behövde klippa en riktigt kort frisyr.

IMG_3937

Förra veckan kollade jag upp vilka frisörer som ger gratisklippning när man donerar sitt hår och bokade tid. Och idag var det dags! Lite nervös men mest förväntansfull. 20 minuter efter att flätan hade fallit var jag klar – 30 cm kortare hår och 10 år yngre, iaf enligt min man. Jag är så himla nöjd, det är skitsnyggt, mycket finare än vad bilden nedan visar! Men det bästa av allt är att mitt hår kanske kan hjälpa ett barn att få må lite bättre. Det är en känsla som är svår att slå!

IMG_3983

6 thoughts on “Utrensning: Extreme edition

    1. Ja, det finns en lista på deras hemsida över frisörer så jag letade bara rätt på min stad och tog den som var närmast. Sa till när jag bokade tid att det var för att donera så han var förberedd med deras linjal för att mäta ut rätt längd och med ett färdigfrankerat kuvert dit man skickar håret. Och tack!

Kommentera

