Tacksam

Idag är jag tacksam för så många saker.

1. Att det är torsdag och veckans sista arbetsdag. Jag behöver vila, har haft en hektisk vecka.

2. Att jag körde hem från gårdagskvällens bröllop och följdaktligen inte drack någonting. Somnade vid halv två men sedan var Eitan vaken i omgångar så jag är fruktansvärt trött. Hade jag druckit ett par glas vin, eller en drink eller två, hade läget varit riktigt illa. Ska bli intressant att se hur många som kommer in på jobbet överhuvudtaget idag (det var två kollegor som gifte sig så halva jobbet var där).

3. Att lördagens utflykt med Ellas klass blivit inställt pga att det ska regna. Barnen var inplanerade att sova över hos farmor och gå på en teater på lördag så Ella hade varit tvungen att missa något av det annars.

4. Min nya frisyr. Den var gårdagens snackis på jobbet och jag fick så mycket komplimanger att mitt ego är fullt till bristningsgränsen. Jag är så glad över att ha blivit av med allt det där långa håret att det känns lite pinsamt nästan när folk säger att jag gjort en så god gärning och tycker att jag var modig. Ett klart exempel på en win-win situation snarare.

5. Jag slänger in en femte också – att det är sol och ca 23-24 grader varmt, perfekt höstväder.

4 thoughts on “Tacksam

Kommentera

