Svansjön

För ett par veckor sedan snubblade jag över ett erbjudande på Groupon – biljetter till baletten Svansjön, framförd av en rysk dansgrupp, i Rehovot. På Groupon kostade biljetterna 50% av normalpriset. Föreställningen i Rehovot var dessutom när min mamma var här så jag slog till direkt, insåg att jag nog inte hade köpt någon födelsedagspresent till henne i september.

IMG_4009

Igår kväll var det så dags. Rehovot har ett helt nyrenoverat ”Folkets hus” som öppnade för några veckor sedan, 100 år efter att den ursprungliga byggnaden hade uppförts. Publiken bestod till 75-80% av rysktalande damer och deras barn eller barnbarn, den här typen av evenemang är helt klart deras kopp te. Vi tog förväntansfyllda plats på fjärde raden och fick oss en fantastisk show. Kulisserna bestod av vita draperier som det projicerades datoranimerade bilder så att man verkligen så svanarna komma flygande etc och dansarna var fantastiska. Eftersom vi satt så nära kunde vi till och med se deras ansiktsuttryck, för att inte tala om vissa detaljer som fick oss att undra huruvida vissa av de manliga dansarna hade hört talas om danssuspensoarer eller inte… Mycket bra present var det iaf, uppskattat av både mig och mamma!

IMG_4034

IMG_4043

IMG_4047

Kommentera

