Utrensning: Dag 15-21

Det verkar kanske som att jag ignorerar er och fullständigt har slutat min utrensning men ni har fel! Fel, fel, fel, fel! Jag rensar som bara den. Fast det sker mest på helgerna så jag låtsas lite när jag säger att det är en sak per per dag. Förresten är det nog mer än en sak per dag – men det känns ju lite trist att göra mig av med en CD per dag..

Dag 15: Kamera. En gammal digitalkamera som Ella fick ärva. Plötsligt en dag gick det inte längre att stänga av den, eller snarare gick det inte att få igen linsen. Ella hävdade att hon var oskyldig och enligt minneskortet hade hon rätt, det lutar åt att det var grannens nioåring som lekte med kameran sist…

IMG_3933

Dag 16: Skjortor. Jag plockade ut 3 st skjortor ur Yardens garderob som han inte har använt en enda gång de senaste 8 åren som vi bott tillsammans. Det satt hårt åt, jag kunde nästan höra hjärtklappningen hos honom, men sedan gick han till slut med på det. Inget bildbevis dock.

Dag 17: Flipflops. I somras när vi var i USA bodde vi några nätter vid en strand. Jag hade inga skor som passade för strandhäng så jag köpte ett par flipflops för 3 dollar. De var värda sitt pris men inte mycket mer.

Dag 18: 4 reklamkaffekoppar. Vi brukar dricka glögg ur dem. Ja, det var väl det. Vi kan nog dricka glögg ur andra glas som vi har. Svärmor tog dem till lärarrummet på sin skola. Där behövs det alltid tydligen.

IMG_3991

Dag 19: Hushållsjunk. En dålig osthyvel, kapsylöppnare, vinöppnare, etc, etc. Lite till svärmor, annat kastades.

IMG_3992

Dag 20: Träningsskor. De har gjort sitt. Maken har köpt nya. Han föreslog att de skulle doneras. Otroligt.

Dag 21: Vietnamesisk kaffekokare. Sån där som man gör jättegott vietnamesiskt kaffe i. Köpt i Vietnam. Aldrig använd. Jag lovade maken att han hade en annan nostalgigrej från Vietnam som han kommer att få betydligt svårare att göra sig av med (ja, det är jag alltså). Glömde att fota så ni får googla.

Kommentera

