Skolutflykt

På lördagar har jag sovmorgon. Y stiger upp med barnen och jag får sova tills jag vaknar, för det mesta runt 9-tiden. Därför blev jag rätt sur när klassföräldrarna bestämde att det ska göras en utflykt för hela klassen med familjer med samling kl 9 på en lördag morgon.

Jag menar, varför?? Ungarna ser varandra varenda dag och jag har inget intresse alls att lära känna alla föräldrar lite bättre. Och om jag skulle lära känna föräldrar bättre så är det värdelöst att ha två ungar med sig, som man behöver hålla koll på, för det brukar liksom minska mitt eget fokus på att vara sällskaplig något alldeles enormt. Men, men, man säger inte emot klassföräldrarna. Eftersom Y varit sjuk i veckan och dessutom är stressad på en helt ny nivå så lät jag honom vara hemma och tog med mig mormor istället.

Det var en jättefin utflykt. Lagom lång för barn. Fint väder. Trevligt. Möjlighet att doppa fötterna i havet. Men, det skulle ha gjorts tillsammans med en, möjligtvis två, till familjer. För att förflytta ca 80 personer i en någorlunda sammahållen grupp tar tid. Väldigt mycket tid. Och när vi väl kom tillbaka till parkeringsplatsen så skulle det så klart bakas pitabröd. Jag har sagt det tidigare, man får inte ha en gruppaktivitet med barn utan att baka pitabröd. Pitabröd som sedan ska kladdas ned med Nutella. Som sedan kletas ned i ansiktet på barnen, på kläderna, i bilen, etc.. Jag var vi det här tillfället så less allt att jag röt till på en pappa som trängde sig före mina ungar (tillsammans med ett par andra barn) som snällt väntade i kö vid elden och som hade gjort det rätt länge. Jag blir så förbannad på vuxna som tycker att de är så jädra viktiga att de inte ens reflekterar över att det står ett gäng barn och väntar i den kö som man försökte organisera utan bara kliver rakt fram och ställer sig framför alla andras behov och önskningar. Så ja, det här målet med att föräldrarna ska lära känna varandra bättre lyckades kanske – jag lärde mig att en pappa är en idiot och han lärde sig väl att en mamma är en gnällspik. Mission accomplished.

IMG_4089
De här två personerna gillar jag rätt mycket! Sorry mamma, skulle väl ha frågat först men det är en så fin bild så jag tror att du tycker att det är ok.
IMG_4094
Eukalyptusträden är som gjorda för att leka i…
IMG_4110
…och posera vid.
IMG_4102
Säg det barn som kan säga nej till att leka i sanddyneran! Eller förälder för den delen.
IMG_4113
Naturens egen sandlåda
IMG_4120
Många fåglar var det. Skrakar heter de tydligen sa min mamma. De bajsar så mycket att träden dör. Fåglar är onda.
IMG_4124
Och sedan kommer man fram till en sådan här utsikt! Det är då man inser att livet är rätt bra ändå.
IMG_4139
Skulle skriva något om snäckorna men så såg jag den hoppande barbröstade mannen i övre hörnet och plötsligt känns ord överflödiga.
IMG_4137
Lycka!
IMG_4142
Sedan sprang vi hem. Uppmärksamma läsare kanske noterar att Eitan har bytt byxor. Han mamma hade förutspått att han nog skulle blöta ned byxorna lite i havet. Hon hade däremot inte räknat med att han skulle trilla raklång och därför också blöta ned tröjan…
10 thoughts on “Skolutflykt

    1. Haha, jag kanske skulle starta en uthängningsblogg – ”Idioter jag mött”. Skulle inte vara någon brist på saker att blogga om. Han fick dock ingen plats på mitt minneskort.

      1. Haha, jag blir trogen läsare på en sån blogg på en gång. Och kan bli guestblogger vilken dag som helst om du mot alla odds skulle ha brist på skrivmaterial. Fina foton på icke-idioter i olika generationer på den här bloggen för den delen!

        1. Ja, jag tror att det är många som skulle vilja dela med sig på en sån blogg. Jag har en tanke på en annan blogg i samma stil men den måste vara anonym – ser dock för mig att den kommer att rädda min pension så jag vågar inte avslöja mer.

  1. Du gjorde rätt, folk ska lära sig att veta hut!
    I går sa jag argt ifrån till en busschaufför (finns inga sämre förare än spanjorer, är säker på det), han förtjänade det.
    Jag har fått världens pms-ilska efter förlossningen, jag blir så kokande arg att någon kommer att råka illa ut någon dag 🙂
    Fast jag lär mig väl hantera det. Förra gången gick det över när jag hade druckit en cola. Möjligtvis var pms-ilskan blandad med alldeles för lågt blodsocker.
    Förresten, du tänker fel om England. England är grejen. Men Australien (som jag aldrig har varit i) är överskattat.

    1. Jag tror att det är bra, folk behöver sättas på plats lite mer! Angående England så verkar det ändå ha trillat av listan så jag behöver nog inte fundera så mycket.

    1. 🙂 Vi verkar ha starka gener på mödernesidan i min familj för min mamma är väldigt lik sin mamma. Jag fick iofs en annan hårfärg men nu börjar mamma anpassa sig till den färgen mer och mer!

  2. Fågeln heter skarv och ingenting annat! Deras spillning består till stor del av ammoniak och det är därför den tar död på växtligheten.

Kommentera

