Kulturtorsdag

Min man fyllde år i tisdags och jag hade köpt teaterbiljetter till honom i present. Pjäsen som spelades heter ”Älskaren” och är baserad på en av makens favoritböcker med samma namn, skriven av den israeliske författaren A.B. Yehoshua.

image

I torsdags efter jobbet möttes vi upp i Tel Aviv. Efter att ha hämtat ut biljetterna hade vi en timme på oss för att äta middag. Valet föll på The Diner och en mycket snabb, men utmärkt, cheeseburger.

image

image

Även jag har läst boken som pjäsen har gjorts på och det var i alla fall en fördel, om än inte en nödvändighet. Jag har varit på teater tidigare i Israel och känt mig så fruktansvärt sorgsen när jag gått ut därifrån för att min hebreiska inte är tillräckligt för att förstå ett något högtravande teaterspråk och diverse subtila referenser. Men i det här fallet var det verkligen inte så, jag reagerade på något verb som jag inte förstod men det var allt. Så väldigt skönt då jag verkligen gillar att gå på teater – hela upplevelsen med uppklädda förväntansfulla människor, ett fint teaterhus och att få sitta i en mörk salong och bli serverad en föreställning känns så lyxig. Födelsedagsbarnet var mycket nöjd. Och som vanligt när jag är i Tel Aviv så funderar jag varför inte alla människor i hela världen åker dit på semester, en så himla fantastisk stad alltså. Mat, kultur, strand, nattliv, shopping och ett fantastiskt väder. Ta och boka en resa nu!

imageimageimageimage

2 thoughts on “Kulturtorsdag

  1. Tellan är bäst vår och höst, i år blidde det dock en sommarresa till TA. Det kändes som om alla människor i hela världen var där 🙂

Kommentera

