Utrensning: utvärdering

Jag fortsatte med Operation Utrensning november ut men eftersom jag tänkte att det inte kunde vara så himla intressant för er att se bilder på mina gamla urvuxna/trasiga/oönskade saker så flyttade jag över listan till en annan sida. Saken är den, att det här är bara början – jag har blivit fullständigt beroende av att rensa känns det som. Förutom det som står i listan så skickade jag med min mamma två plastkassar med barnkläder+skor som ska vidare till min kusin som har två småttingar. Fem stycken böcker fick min mamma med sig också. Igår var en kompis här med sina två barn och åt lunch och han tog med sig 4 st böcker från min utrensningshög. Iofs blev det två steg framåt och ett tillbaka när maken fick syn på två böcker ur samma hög som han ville läsa (han har ju så mycket tid…) och som därför letat sig tillbaka till bokhyllan igen. Det yngsta besökande barnen råkade ut för en liten olycka och fick ett ombyte kläder som jag sa åt den att behålla eftersom Ella vuxit ur dem. Jag har förberett saker som ska med till min svägerska när jag åker dit nästa år. Jag skulle kunna fortsätta men jag tror att ni förstår tanken.

Den här utrensningen har inte bara gjort att jag blivit av med en massa saker som bara tagit upp plats. Det har förändrat lite av mitt tankesätt. Jag har blivit lite mer aktiv att försöka rensa ut saker som jag faktiskt inte behöver. Det har nästan blivit en sport att öppna en skåpdörr och tänkavad jag kan göra mig av med. För att inte tala om den fullständiga lyckokänslan som infinner sig när jag tömmer en burk med hudkräm och jag kan lägga den i återvinningskassen. Dessutom verkar det ha smittat av sig lite på min man vilket är över all förväntan eftersom hans natur säger att han ska spara allt eftersom det kan vara ”bra att ha”.

så, min eget betyg till den här utrensningen är en klar 10:a av 10 möjliga!

2 thoughts on “Utrensning: utvärdering

  1. Bravo! Här rensas vilt också och för första gången på 3 år kan jag öppna flera skåp utan att det rasar ut grejor. Lika glad som du när jag tömmer en burk och kan slänga den! Inga fler storinköp för min del. Inga bra att ha grejor. Det man inte använt på en tid använder man aldrig igen.

    1. Härligt att höra – jag känner mig så lättad varje gång jag har rensat ytterligare en låda eller hylla. Varför samlar man på sig så mycket saker?

Kommentera

