Sjukintyget

Jag hatar att jag måste ha ett sjukintyg från doktorn när jag är sjuk. Jag är för tusan en vuxen, ansvarstagande människa. Som tur är kan jag bara ringa min familjeläkare och få ett intyg om det bara gäller ett par dagar. Men jag hatar det där samtalet. Det är ungefär som att gå genom tullen. Jag känner mig alltid skyldig även fast jag inte gjort något. I fallet med sjukintyg blir det dessutom värre för de frågar alltid om jag har feber. Jag har ALDRIG feber. Min vanliga temperatur är 36.3 grader. Vid 37 grader känner jag mig sjuk. Men nu är det ju så att man bara har feber när det är mer än 37.5 grader (för man-sick räcker dock 37.50000). Hur som helst, samtalet är gjort. Jag kan hämta mitt sjukintyg när jag känner för det. Jag sa att jag inte har feber. Ingen  ifrågasatte mig.

Kommentera

