Tandis

IMG_4388

Jag har varit hos tandläkaren idag. För första gången på mer än sju år. Senast var jag hos min tandläkare på Roslagsgatan tre dagar innan jag gifte mig. Ja, lite skäms jag över att jag inte tar bättre hand om min tandhälsa. Men det spelade tydligen ingen roll – inga hål, bara lite tandsten som tandhygienisten får ta hand om om en månad.

Maken var också hålfri. Han hävdade att det beror på att han inte längre har några riktiga tänder kvar, det är svårt att få hål i fyllningarna. Det är bara att inse att livet är hårt och orättvist – jag som i hela mitt liv varit en riktig sockerråtta har jättebra tänder medan min man som aldrig äter godis har världens sämsta. Förhoppningsvis har barnen ärvt mina gener.

Kommentera

