God Jul

Jamen God Jul då! Här är klockan redan över midnatt.Just nu står två saffransbutterkakor i ugnen. Tidigare har det varit Jansson och paté. Skinkan är kokad och griljerad. Egentligen hade jag tänkt baka bröd också, jag brukar göra ett lingon- och rosmarinbröd till jul som är så himla gott men jag tror att jag får se mig besegrad den här gången. Laxen ska skäras upp. Sillen ska fixas (Erikas recept på Västerbottenssill ska provas i år). Köttbullar fixades igår, saffransskorpor likaså. Det kommer dock inte att bli något hemgjort godis, det är en vanlig arbetsdag imorgon (idag). Julsnapsen ligger i frysen. Och nu ska jag gå och hacka rödbetssalladen. Satan i gatan vilken husfru jag är. Dessutom har vi hunnit titta på Karl-Bertil Jonssons julafton med engelsk text.

Och för att ni inte ska tycka att jag är en skitjobbig over-achiever wannabe så kan jag berätta att min dotter kissade i sängen för en timme sedan och jag lät henne ligga kvar tills maken kom hem. Så jag kanske är en grym kokerska idag men på mammasidan tog jag inga poäng. Nu är hon iaf duscahd och lakanena är bytta.
5 thoughts on “God Jul

  1. God Jul till alla säger jag från flygplatsen i Geneve på i väntan på flyget till Stockholm, snö blir det visst där uppe i Norden säger SMHI!

      1. 🙂 Japp, med riven mandelmassa i. Ett måste! Jag har en kollega som börjar höra sig för i oktober när jag ska ta med mig den. Jag tror att han planerar sin semester runt den så att han inte ska vara borta.

Kommentera

