Dagens händelser

Idag var det djurdag på dagis så jag tog med mig ett lejon dit.

image

Jag hade mina ”vinterskor” för första gången i år. Vet fortfarande inte riktigt hur jag känner över att grannens nioåriga dotter hade ett liknande par skor på sig. Funderar på om jag ska börja växa upp lite kanske.

image

Det var ”Healthy Monday” på jobbet så jag åt youghurt med nötter, dadlar och plockade åt mig ett par energy bars ”no sugar added”.

image

Vi fick höra på en föreläsning av en snubbe från SpaceIL, ett israeliskt gäng som har gett sig den på att landa en liten farkost på månen.

Jag åt quinoasallad till lunch. Jag har i 10 års tid inte kunnat äta quinoa pga två illa tajmade magsjukor som inträffade precis efter att ha ätit quinoa. Min kropp verkar ha glömt vad den tidigare associerade smaken av quinoa till. Det var dessutom en riktigt god sallad med spenat, tranbär, salladslök, chili och cashewnötter.

image

Jag hade mitt livs första kvartssamtal, som förälder alltså. Stort! Allt gick bra och jag har lovat att skickat Ellas fröken receptet på gravad lax.

Om en månad prick flyger jag till USA.

Kommentera

