Shoppingfunderingar

Japp, som jag skrev i förra inlägget så åker jag till USA om en månad och nu har jag börjat fundera på vad jag ska shoppa. Jag vet att jag ska köpa en pyjamas till Eitan (ja, det finns pyjamaser i Israel också men han behöver ett par nya så jag kan lika gärna passa på att handla i USA så att det blir en present), lite Lego som kostar ungefär hälften så mycket som i Israel och ett par nya jeans till mig själv. Men sen då? Har ni några tips? Typ roliga matvaror, en jättegod tandkräm eller en tidning som jag absolut måste läsa. Vad brukar ni köpa när ni är utomlands? Själv älskar jag att gå på mataffärer och apotek och köpa vardagsgrejor så att man kan tänka på sin semester när man tar fram sina tops eller häller på lite acai-pulver på youghurten.

10 thoughts on “Shoppingfunderingar

  1. Frilufts- och sportprylar, typ sovsäckar, kläder, ryggsäckar, skor, brukar jag kolla på. Mycket billigare (iallafall än i Sverige). Man kan ju aldrig få för mycket friluftsgrejer ;).

    (Mejladressen är pga gammalt bloggkonto utan lösenord som blockerar )

    1. Ha, jag har precis lagt ut två stycken bärväskor för barn på israeliska motsvarigheten till Blocket och funderar på hur jag ska bli av med mågra liggunderlag. Man kan definitivt ha för mycket friluftsgrejor! Fast, jag får väl erkänna att när vi var i USA för 3 år sedan så shoppade vi ganska friskt med just friluftsgrejor, prisskillnaden är enorm. 🙂

  2. Om jag skulle till USA skulle jag försöka hitta en affär som säljer märket Johnny Was och köpa något av deras ljuvliga silkesplagg; obs ej underkläder utan blusar/tunikor/klänningar och sjalar. Och någon affär som säljer Chan Luus smycken. Älskar deras wraparmband men de finns nästan ingenstans här och om de finns är de svindyra.
    Ser fram emot USA-rapporter. 🙂

    1. Kul, hade aldrig hört talas om något av märkena. Jättefina saker, men jag får nog erkänna att det var lite i dyraste laget för mig. Kanske någon gång i framtiden när jag inte behööver försörja en familj på en israelisk lön…

  3. Här kommer några tips som du kanske kan ha nytta av (eller så vet du det redan). I USA är ju alltid amerikanska produkter mycket billigare där än i Sverige. Sen tror jag att skor är en del billigare också. Och vill man köpa Levis-jeans till barn så är det ju nästan H&M-priser på dem. Pyjamas vill de ju att de ska vara väldigt tajta så där kan man ju gå upp lite i storlek är min erfarenhet. Men som sagt sikta in dig på amerikanska märken. Själv skulle jag nog slå till på en ny termos-mugg av märket Contigo…

    1. Nya Nike-free kan det nog hända att jag handlar, jag bor nästan i mina. Och de är definitivt billigare i USA. Ella gillar inte alls deras ”snug-fitting” pyjamaser, hon säger att de kliar, så jag har lovat henne att köpa någon sorts pyjamas som är lite lösare i snittet. Och så Contigo-muggarna då – är de så bra alltså? En kollega köpte precis en vattenflaska men har inte frågat ut henne vad gon tycker. Jag har liksom slutat att ta med mig kaffe i termosmuggar för jag spiller alltid, men Contigo kanske är lösningen då??

Kommentera

