Ett magsjukt nyår..

Det blev lite tyst här ett tag, var tvungen att lägga krafterna på lite annat några dagar. Nyårsaftons morgon inleddes kl 02.00 med att Eitan kräktes över hela sängen. Vår säng. Efter det gick tvättmaskinen varm för det var inte en engångsgrej om vi säger så… Jag var hemma med den lilla trasan som inte lät mig gå en decimeter från honom annat än för att gå till tvättmaskinen. En sån dag då mamma är det viktigaste jobb som finns.

image
Sjuk kille med en ny Blixten-klocka som livade upp lite.

 

Eftersom nyårsafton firas i September i Israel så är den 31:a December en helt vanlig dag här, så även Nyårsdagen. Med tanke på hur dagen hade varit så kändes det därför helt ok att inte fira tolvslaget med annat än att Y och jag delade en liten flaska öl. Vi var iaf vakna till tolvslaget och jag lyckades skymta några raketer faktiskt. Fast lite trist är det faktiskt, jag känner mig alltid lite sorgsen över att ”mina” traditioner inte finns här. Y var mest sorgsen över att hans och min tradition med champagne och gåslever inte hände, vi hade liksom glömt bort att handla. Ja, ja, nästa nyårsafton får det bli ändring på det.

image
Nyårsmiddag, aka onsdagsmiddag

 

Inga nyårslöften har jag gett, känns som att det här året kommer att bjuda på en hel del förändringar i våra liv så jag tar det som det kommer istället. Det kanske kan vara ett nyårslöfte?

2 thoughts on “Ett magsjukt nyår..

Kommentera

