SNÖÖÖÖ!!!!

Min familj har gjort en snögubbe! Jag är så stolt.
Min familj har gjort en snögubbe! Jag är så stolt.

Vi åkte på snöjakt igår. Medan grannarna stack redan vid 5-tiden för att undvika den värsta trafiken tog vi sovmorgon och gav oss inte ut förrän vi 11-tiden. Yarden hade en plan för hur vi ”bakvägen” skulle komma upp mot snön och därför åkte vi en bit söderut för att därifrån åka uppåt ”bergen” runt mellan Bet Shemesh och Jerusalem. Mycket riktigt, så snart vi började uppförsstigningen visade sig de första vita fläckarna skymta i skogen. Där vi sedan stannade var marken vit, täckt med den bästa kramsnön. Jag lärde snabbt barnen att rulla stora snöbollar som vi gjorde en snögubbe av. Jag njöt till fullo – av snön, den relativa kylan och mina glada barn. Gjorde till och med en snöängel. Men några riktiga svenskar är de inte  – dagens klädsel bestod fövisso av lager-på-lager men det yttersta lagret på benen var jeans resp tight och båda hade gummistövlar på fötterna och fingervantar på händerna. Vinterskor, täckbyxor och handskar som inte blir blöta på 2 sekunder lyste med sin frånvaro.

IMG_4607

Lyckan i Ellas ansikte kan bara förklaras av en perfekt placerad snöboll i lillebrors nacke!
Lyckan i Ellas ansikte kan bara förklaras av en perfekt placerad snöboll i lillebrors nacke!

IMG_4590

Take me back!!
Take me back!!
2 thoughts on “SNÖÖÖÖ!!!!

  1. Att placera en snöboll rätt på lillbrorsan är lika kul oavsett breddgraden det sker på…. Oförglömligt dessutom.

Kommentera

