Same procedure as every year…

Gissa vad vi ägnar vår tid åt på jobbet just nu?? Ok, ett par ledtrådar: vi är ett amerikanskt företag och det är januari… Stämmer bra, vi omorganiserar. Som vanligt i januari.

Vi fick reda på de stora dragen i början på veckan men än så länge så vet vi inga detaljer. Kanske får jag nya arbetsuppgifter? Kanske en ny chef? En ny plats att sitta på iaf? Det är knappt att jag orkar lyfta på ögonbrynen för alla dessa idéer som man tror ska leda till ökad effektivitet, omsättning och hallabaloo. Vi får väl se. Jag jobbar på enligt mitt motto för 2015 – jag tar det som det kommer.

2 thoughts on “Same procedure as every year…

  1. Varje år? Fy, vad jobbigt! På makens jobb har det också varit omorganisation som kom uppifrån. Makens företag verkar vara tagna på sängen och makens närmaste chef har fått pseudouppgifter medan maken fått underställda (varav en i Kina!) samt en ny chef som är i Italien. Maken är nöjd och är just nu några dagar i Italien för årsplanering. Globalt företag på riktigt. Har ni några lediga jobb? Min svåger i Modeiin har blivit arbetslös efter 22 år på samma företag i Tel Aviv (som nu sålts utan att de nya ägarna ville ha de anställda, bara kunderna) och letar febrilt nytt jobb.

    1. Jag tror iofs att jag skulle tycka att det var värre om det aldrig var några förändringar på jobbet. 🙂 Vad jobbade din svåger med? Vårt kontor ligger ju i Netanya så det kanske inte är det bästa pendlingsläget från Modiin men klart jag kan kolla.

Kommentera

