Lätt att krångla till det

I torsdags körde jag storstädning av min garderob. Rensade ut allt (!) som jag inte längre använder eller gillar och saker som inte längre passar mig. Min garderob var helt full innan och nu ekar det i den. Jag har fler tomma galgar än använda. Jag misstänker att jag är precis som de allra flesta – jag hade en liten del av min garderob som jag använde nästan jämt och en stor del som nästan aldrig användes. Nu har jag en liten del som används nästan jämt och en jätteliten del som används sällan (som festkläder t ex). Men innan ni nu tror att jag kommer att bli en riktig minimalist som använder typ 10 olika plagg så tänkte jag påminna om att jag flyger till USA om 1,5 vecka… Jag gillar att shoppa kläder i USA. Jag brukar shoppa en hel del kläder när jag är i USA. Det kommer jag att göra den här gången med, men nu är det lite mer genomtänkt och jag vet vad jag faktiskt behöver.

För att underlätta det lite extra så har jag redan beställt en massa saker på nätet. Gap/OldNavy har stor rea och jag har passat på att beställa allt från Gap’s ribbade linnen, som jag älskar, till nästa års vinterjackor till barnen. Allt levereras fritt till min svägerska. Men så blev det lite jobbigt när jag skulle fylla i alla leveransadresser och betalningsadresser – jag skulle ju betala med ett utländskt kort men det gick inte att fylla i land utan bara ”state” och raderna passade inte ihop med min adress. Så till slut skrev jag in svägerskans adress där med och hoppades att det inte skulle innebära några problem…

Eller hur. Fick ett mail att min order var on hold pga ofullständig betalningsinformation och jag behövde ringa upp deras kundtjänst för att lämna en massa uppgifter. Det skulle bokstaveras adresser och kollas med min bank och dubbelringas till mitt nummer. Nu är allt fixat iaf, kundtjänstkvinnan var så klart jättetrevlig och det är skönt att de har koll på ens kort. Ordern levereras dagen innan jag landar, får se om det är någon hemma som kan ta emot den eller om de föder barn då…

Kommentera

