Harmonisk helg

Det har varit en riktigt harmonisk helg hemma hos oss. Det märks att barnen börjar vara stora, vi kan göra saker tillsammans som inte gick tidigare. Ella går att resonera med på ett helt nytt sätt och Eitan, well, ibland går det att få honom att lyssna…

På fredagen var barnen som vanligt i skola/dagis på förmiddagen. Jag ägnade morgonen åt att gå till slaktaren och fylla upp frysen med kyckling och kött. Sedan städade jag upp köket och satte mig och la pussel. Because I’m worth it. Härligt att jag blivit så gammal att jag ägnar min fritid åt att lägga pussel utan att skämmas! Pannkakslunch för fyra utökades plötsligt till åtta eftersom en kompis till oss hade glömt sin nyckel så han tog med sig sina barn hem till oss efter hämtningen. I vanlig ordning fanns det också något grannbarn vid bordet. På kvällen var det familjemiddag hemma hos oss och Ella sov hos en kompis.

image
1000 bitar. Barnen är väldigt impade!

På lördag förmiddag sken solen och vi tog med barnens cyklar (och barnen) in på Weizmanns campus för att de skulle få träna lite. Eitan cyklar själv men vägrar att inse att han kan och fokuserar istället på när han inte kan. Han är så van att allt funkar på en gång för honom så han blir förkrossad när något går emot hans vilja.

image
Värmen är tillbaka, ordningen är återställd.
image
Actionfotografi
image
Åtminstone en har hjälm. Ja, vi ska köpa en till Eitan med, jag lovar.
image
Jodå, han cyklar!

På eftermiddagen bakade jag och Eitan muffins. Hela familjen spelade något kortspel och jag och Y vann stort varje gång! När vi började att fundera över middag tyckte Ella att vi skulle gå ut och äta på ha’Sushia. Sagt och gjort, vi promenerade ner till sushi-stället och åt en middag helt utan utbrott, skrik eller gråt. Om vi bortser från några smärre issues med någon som ritade med tusch på min tröja, täckte badrumsgolvet med toapapper och vägrade att plocka upp saker som hen slängde på golvet så blir det nog inte mer harmoniskt än så.

image
Ella äter sushi och ser blasé ut. Undrar hur denna världsvana dam kommer att vara som tonåring…
image
Installation av rabattkuponger. Fortfarande osäker över tolkningen.
2 thoughts on “Harmonisk helg

Kommentera

