X-treme Weather Travels

Jag börjar fundera på hur jag egentligen påverkar vädret i USA. Det är ställt utom rimligt tvivel att jag påverkar det på någon sätt, eller säger ni själva om mitt track record:

Augusti 2011: Jordbävning (liten..) i Woods Hole, MA

Augusti 2011: Hurricane Irene, Woods Hole, MA. Huset bredvid det hus vi hyrde brann upp. Vi flydde fältet två dagar innan och väntade ut stormen i Boston.

November 2012: Hurricane Sandy når NYC 2-3 dagar innan jag ska dit. Halva Manhattan är utan el när jag anländer. Efter att ha sovit hos kompisar i två nätter kommer elen tillbaka på Lower East Side där jag hyrt lägenhet.

Juli 2014: Vi lämnar the Outer Banks, NC två dagar innan Hurricane Arthur når dit. Stora delar av området evakueras, och det är ordentliga översvämningar.

Januari 2015: Nästan alla US Airways flighter till Philadelphia (jag ska byta flight där) är inställda pga snöstorm tisdag och onsdag. Jag ska flyga på torsdag kväll och förhoppningsvis är jag med på ett plan då.

Som ni ser, det är något med mig och det amerikanska vädret. Jag har inte varit i USA vid andra tillfällen utöver de ovan nämnda. Det har alltså varit något extremt varje gång. Eventuellt skulle jag kunna öppna en resebyrå för X-treme Weather Travels…

 

2 thoughts on “X-treme Weather Travels

  1. Hehe, när du har kommit på hur det funkar, ta för sjutton och patentskydda metoden, det kan det bli klirr i kassan av vetja. Jag kan hjälpa dig och skriva ihop patentansökan mot skäligt arvode.

Kommentera

