Snö, Super bowl men ingen bebis…

Befinner mig i Ann Arbor, Michigan nu. Och jag är alltså här för att hjälpa till lite efter att deras son har fötts. Det har han inte gjort än. När jag bokade biljetten så var datumet för igångsättning den 31 januari. Så jag skulle definitivt få bli moster när jag var här. Men så ändrades datumet till den 7 februari. Och pga att detta skedde sent och den tidigare snöstormen så kunde jag inte ändra datumen för biljetterna blev sjukt dyra. Så vi håller tummarna för att han ska titta ut ändå. Men inte förrän imorgon för ikväll ska vi på superbowl-party. Eller, om en timme faktiskt. Jag har stora förväntningar efter att ha sett alldeles för många amerikanska college-filmer. Planen är att jag ska dricka massor av öl i röda plastglas och hångla med en frat boy. Jag har min mans tillåtelse. Misstänker dock att det inte kommer att vara något överflöd av dem på vårt party och att jag dessutom är alldeles för gammal för ev bortirrade småpojkar. Men drömmen lever. Hoppas även att vi inte snöar inne – det har snöat sedan någon gång imorse och det vräker fortfarande ned. I löööve it!

10408569_10153575896162589_7960581192686138747_n

2 thoughts on “Snö, Super bowl men ingen bebis…

  1. Det är faktiskt något jag också drömmer om: att få se Superbowl i USA. Inte på arenan utan just så där: på TV hemma. Min man har spelat amerikansk fotboll (i Sverige så det var väl inte på någon direkt hög nivå) så jag förstår faktiskt sporten och frikkin älskar den! Seahawks var för övrigt mitt favoritlag ett tag eftersom deras coach under en period var svenskättling 🙂

    1. Det var riktigt kul, förstod inte ett smack första halvleken (?) men fick en del förklaringar och i slutet så var jag nästan lika inne i det som de andra. Men sedan är det ju allt det andra runt superbowl som också är kul – reklamen, halvtidsshowen, maten… Min svåger spealde också amerikansk fotboll nrä han bodde i Israel, och nu är han hjälptränare för ett high school lag och älskar det.

Kommentera

