Hallå!

Märkte ni hur lätt det var för mig att helt obemärkt bara glida ut ur bloggosfären? En veckas semester, en vecka med massor av förändringar på jobbet och that’s it. Det är bara att inse att bloggandet tar lite kraft och styr mig iväg från saker som jag kanske borde göra istället. Men det är ju något som jag gillar ändå, och som håller mig lite i kontakt med Sverige och svenskan. För att ni ska förstå hur illa det kan vara så tänkte jag istället för ”i kontakt med” ovan först connectad med/attached/in touch with/diverse hebreiska ord innan jag bestämde mig för svenska…

Nu är klockan 7.20 och nästa station är min så nu blir det att jobba som gäller. Medan jag var i USA hände mycket på jobbet – 5 personer blev uppsagda och jag fick en ny roll. För mig var det väl iofs en positiv förändring då jag blev handplockad till en helt ny positionn som kommer att innebära en massa mer jobb men antagligen en rolig utmaning. Det är nog inte sista gången jag sitter på 6.38-tåget…

6 thoughts on “Hallå!

  1. Hoppas att du inte försvinner härifrån för gott för jag skulle sakna dig. Samtidigt förstår jag verkligen att det är svårt att hinna med bloggandet. Grattis till nytt jobb dock! Hurra för det! Och dig!

  2. Men hann du pussa på bebisfötterna och sniffa på hjässan, då?!? Vi vill ju veta sånt viktigt!
    Men kul med nytt på jobbet, såklart! 😉

    1. Nix, jag hann ju inte det. Anti-klimax! Men jag var den första som fick reda på att han var född och den första som fick en bild på honom (som inte var där under själva födseln alltså).

Kommentera

